Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
3080561308   Educació emocional a l'aula
2018-2019   Assessorament. Educació Infantil-Primària
  
   18/10/2018 - 29/11/2018 (20 hores) de 17:00h a 19:00h
   ESC José Echegaray
   pl. Doctor Fleming, s/n (Martorell) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Baix Llobregat VII
  
  
  
Inscripció   12/09/2018 - 26/09/2018 . Activitat restringida
  
Descripció i   Metodologia:   Es pretén dotar al professorat dels coneixements, les eines i les estratègies per al desenvolupament de competències emocionals, que afavoreixin un major benestar personal i social en l'entorn de l'aula d'educació infantil i primària.
  
Objectius   - Proporcionar eines i estratègies per a la millora personal i social de l'equip docent.
- Conèixer els processos emocionals.
- Aprofundir en la influència del desenvolupament emocional en els processos de socialització i aprenentatge.
- Adquirir eines i estratègies per a treballar l'educació emocional a l'aula.
  
Continguts   - Desenvolupament emocional.
- Desenvolupament socioemocional.
- Educació emocional: Emocions i educació, intel·ligència emocional, integració de l'educació emocional al sistema educatiu.
- Recursos i orientacions didàctiques.
  
Formador/a   Júlia Prunés Massaguer
  
Avaluació   S’avaluaran els següents aspectes:
- Modificacions de les programacions TAC de centre amb incorporació d'activitats i recursos treballats a la formació.
- Satisfacció de les persones assistents i de l’equip directiu en relació amb el disseny i el
desenvolupament de l’activitat formativa.
- Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat formativa.
- Definició de línies de treball a seguir per consolidar l’aplicació de la formació rebuda a la pràctica docent.
- En funció de les hores d’altres requisits, s’haurà de realitzar, individualment o en petit grup, un projecte o activitat d’experimentació a l’aula, relacionada amb els continguts treballats a l’activitat de formació; s’analitzaran els resultats i es recolliran evidències de la transferència. La persona formadora concretarà el treball i farà el seguiment.
  
Requisits de  certificació   - Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
- Avaluació positiva de les tasques individuals i/o grupals en relació amb l’aprofitament i la transferència immediata.
- Es requerirà un qüestionari de satisfacció en el que s’inclouran aspectes relacionats amb la satisfacció, la transferència i l’avaluació de l’activitat.
  
Persones  destinatàries   Directores i educadores de les Llars d'Infants i mestres d'Educació Infantil dels centres d'Educació Primària.
  
E-mail   crp-martorell@xtec.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent